Skånska kampanjer prisade på Guldäggsgala - Malmöbaserade cykelhjälmsbolaget Hövdings "Give a Beep"-kampanj vann Guldägget i kategorin Digitalt. Kampanjen har tagits fram av Stockholmsbyrån Edelman Deportivo. Kampanjen för Hövding fick dessutom ett silverägg i kategorin Mobilt.
I kategorin Integrerat vann kampanjen "Googla mjölk" av Forsman&Bodenfors för Oatly som har verksamhet i Malmö och Landskrona. Kampanjen fick också ett silverägg i kategorin Print.
I kategorin Identitetsdesign vann Happy F&B Guldägget för Varners och skånska fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimovic klädmärke A-Z.
Landskrona stads kampanj #snackaomhat som Garbergs i Malmö tagit fram fick ett silverägg i kategorin Direkt.
Guldäggsgalan ägde rum i Stockholm. Syftet med torsdagens gala var att kora förra årets bästa, mest nyskapande och smartaste kommunikation.
Källor: Resume. se och Guldagget. se.