Sprider varumärke och stärker gemenskap via Instagram

Senaste nyheterna om flyktingkrisen

Sprider varumärke och stärker gemenskap via Instagram - Förutom att sprida varumärket Staffanstorp kan instagramkontot bidra till att fler hittar til kommunen, vars personal till viss del består av bristyrken, menar Lisbeth Svensson, initiativtagare till "Veckans instagrammare".

- Vi vill stärka vi-känslan och gemenskapen i kommunen, och även sprida kunskap om våra yrkesroller och dra folk hit, berättar Lisbeth Svensson

Projektet drog igång i januari, och även om antalet följare inte är det högsta, går det stadigt uppåt. För tillfället har kontot 281 följare.

- Vi har fått 81 följare under januari månad. Så vi har lång väg att gå, men vi tycker det är kul. Det är mycket för oss, säger Lisbeth Svensson.

Inom kommunen har kontot visat sig vara tämligen populärt. Det var enkelt att hitta anställda som var intresserade av att delta. De har en planerad kö för lång tid framöver.

Dessutom kommer det hela tiden in önskemål från anställda som vill veta vad folk i andra avdelningar arbetar med. Totalt rör det sig om cirka tusen anställda i hela kommunen.

- Man vill veta om de som jobbar med ensamkommande flyktingbarn, hur vi jobbar inom skolmåltider med sockerpolicy och sånt. Det hade vi ingen aning om att folk ville veta mer om, men det är kul, säger Lisbeth Svensson.

Källa - 2017-02-08 12:00

    Mest läst:
  1. Https://www.senastenyheterna.se/flyktingkrisen/hon-hittade-karleken-en-buske/
  2. Https://www.senastenyheterna.se/flyktingkrisen/mysteriet-med-harry-scheins-miljoner/
  3. Folkmordet i rwanda
  4. Ensamkommande gymnasiestudier
  5. Om det blir nyval
  6. Piska som i usa
  7. Efter gripandet på arlanda tvo men häktat
  8. Poeten mot fascismen
  9. Angela merkels efterträdare
  10. Flyktingkaravanen

Om flyktingkrisen

Den stora flyktingkrisen i EU där över 300.000 personer har flytt över medelhavet från krig i sina hemländer.
Twitter Facebook Google+